| Teksten schrijven ... |
Van idee, gesprek of overleg, naar tekst, brief of speech





| Teksten bewerken ... |

Van formele taal of jargon, naar teksten die verbinden, overtuigen en inspireren








| Kijk op tekst ... |

In het kort

• Copywriting: profit, non-profit
• Redigeren teksten & plannen
• Interviews
• Brieven, CV's, artikelen enz.

Kaders: interne en externe communicatie, voorlichting, reclame, marketing, PR, aanbestedingen, tender-/EMVI-communicatie

Actief sinds 1990

Taal is als een handschoen die je zo strak als mogelijk om ‘de huid’ van de inhoud moet trekken: begrijpelijk, passend bij de doelgroep en aantrekkelijk van vorm. We moeten wel, want we leven in een tijd die géén abstracte, loze taal meer verdraagt. Wie gehoord of gelezen wil worden, zal klare, beeldende taal moeten spreken en schrijven. Zo niet? Dan zapt de lezer weg, grijpt de luisteraar naar zijn mobiel, blijft je folder of tekst voorgoed ongelezen.

Tekstschrijven (copywriting) vormt 'de stam' van ons bureau. Met meer dan 25 jaar schrijvers- en copywritingervaring vinden we het een geweldig ambacht, een ambacht waar we ons als geen ander thuis in voelen.

Beleidsstuk of technisch verhaal, commercieel of non-profit, zakelijk of bevlogen, we zijn als koks die er voor derden graag ‘een aantrekkelijke gerecht van koken’. Wat de ingrediënten ook mogen zijn.








| Tekst & leiderschap:
inspireren en motiveren
|

Directies en beleidsmakers bieden we communicatie- en tekstsupport-op-niveau. Een gehoor of lezersgroep inspireren en motiveren, de neuzen dezelfde kant uit krijgen, energie en inzet genereren, dat is de rode draad bij onze teksten voorleidinggevenden. Wij geven support door actief mee te denken over het verhaal dat vertelt moet worden, door feedback te geven op de reeds aanwezige ideeën, door het vinden van de juiste toon voor de doelgroep.

Cruciaal daarbij zijn kernmetaforen en goed passende beeldspraak. De eindvorm kan variëren: een speech, een brief, geschreven tekst, een boekje, speciale acties. Wat het verhaal ook wordt, simultaan met de over te dragen inhoud geven we vorm aanprofessioneel, eigentijds en inspirerend leiderschap.


| Tekst & teamprestatie:
plannen overtuigend over het
voetlicht brengen
|

Wat is de kern van de boodschap? Welke argumenten kunnen we als team bijeen sprokkelen? In een strategische sessie bij het begin van het traject halen we dit boven tafel, ‘sprokkelen’ we de argumentatie-bouwstenen bij elkaar, wegen en ordenen deze. Resultaat: een tesktplatform, een kompas, voor verdere tekstuitwerking.

Soms schrijven we de gevonden argumenten en ideeënvoor het team uit, soms redigeren we de teksten nadat de betrokkenen eerst zelf nog met de argumentatie en feiten aan de slag zijn gegaan, deze verder hebben uitgediept. De eindtekst krijgt in alle gevallen de kwaliteit van een pleidooi, met heldere argumenten en een inspirerende en overtuigende toon.


| Tekst & jezelf presenteren:
in CV, brief of speech
|

Individuele medewerkers en/of particulieren helpen we bij hun presentatie in woord en geschrift. ‘Long ago’ deden we dat al voor deelnemers van een loopbaanbegeleidingsbureau, de jaren erna op verzoek van werkgevers, teamleiders of particulieren zelf. Niets is moeilijker dan zonder een goede ‘spiegel’ een ‘tekstplatform’ voor jezelf te ontwikkelen, om wat je wilt zeggen ook authentiek over het voetlicht te brengen.

Wij begrijpen dat, doen suggesties, en nemen je huidige kunnen als vertrekpunt. We redigeren brieven, cv’s, oefenen presentaties en geven handvatten en persoonlijke feedback. Daarbij inspireren we je om jezelf door te ontwikkelen op dit punt: aan de slag met nieuwe mogelijkheden en energie.





| Open mind-methode |

Het internet, vakboekwinkels, professionele aanbieders, de wereld loopt over van de tekstrecepten, methodes en succesformules. Wij benaderen iedere vraag zonder recept, met een open mind, als een unieke zaak; met heel goed luisteren, doorvragen en 2x denken. Wat is de vraag achter de vraag, wat de mogelijk verborgen doelstelling voor een tekst of betoog?

In samenspraak vinden we de antwoorden, de kern van de zaak. Jarenlange copywriting, tekstopdrachten en strategiesessies voor zeer verschillende branches maakten ons scherp voor het geïnspireerd zoeken naar een passende, creatieve en authentieke oplossing. Met een open mind, een geoefende intuïtie en schat aan ervaring.